close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ייעוץ אסטרטגי- למה זה חשוב?

מערכת שורשכד תשרי, תשפ23/10/2019

מהו ייעוץ אסטרטגי, מה עושים בו ולמה צריך אותו לעסקים?

תגיות:
ייעוץ אסטרטגי הוא תהליך אשר מתבצע בתוך העסק ובעזרת ייעוץ חיצוני. בתהליך יוצרים תוכנית עבודה להשגת המטרות, היעדים או הפעולות אשר העסק רוצה להשיג. התהליך יכול להימשך תקופה משתנה ובתכנון מביאים בחשבון
את המצב הנוכחי של העסק, המטרות, המתחרים וגורמי שוק נוספים אשר יכולים להשפיע על ההצלחה העסקית.

מי יכול לפנות אל ייעוץ אסטרטגי?
בעבר נהוג היה לייחס את תהליך הייעוץ האסטרטגי לחברות וארגונים גדולים, אך לא עוד. היום ברור כי כל עסק אשר רוצה להתפתח ולפתח תהליכים יכול לפנות אל מומחים שיוכלו לעזור לו. התפקיד של היועצים הוא לראות את התמונה המלאה של העסק. אין להם אינטרסים מסוימים ורגשות כלפי עובדים אלו או אחרים והם יכולים לדחוף את המטרות קדימה כשהם משתמשים בכלים מתקדמים, ידע וניסיון רב.

מתי כדאי לפנות לייעוץ?
ישנם מספר מצבים בהם ניתן לפנות אל הייעוץ וכל אחד מהם יכול להוביל להתפתחות העסק והנעה אל עבר המטרות:
• משבר – אחד הרגעים הסמליים ביותר והמשויכים לפנייה לייעוץ אסטרטגי הוא משבר. חברות וארגונים אשר מסיבות אלו ואחרות אינם מצליחים להשיג את מטרותיהם, שהצוותים שלהם אינם מתפקדים ושנמצאים בהפסד, יוכלו לעשות שינוי משמעותי בעזרת יועץ מומחה בתחום. עם זאת, זו אינה הסיבה היחידה ואף לא העיקרית להגיע לייעוץ.

• מיזוג ורכישה – תהליך של מיזוג בין שתי חברות או רכישה של חברה נוספת דורש לא פעם התארגנות מחדש של העסק והעובדים. ייעוץ אסטרטגי יאפשר לעסק ליצור את המהלך הגדול בצורה הטובה ביותר תוך מתן תשומת לב לפרטים שהעובדים והפועלים בעסק לא חשבו עליהם לפני כן. זהו תהליך חשוב וליווי מקצועי יוכל להוביל לתוצאות טובות יותר.

• השקות וגדילה – על פניו, השקה של מוצר חדש וגדילה של העסק, הם סימנים טובים, אך לא פעם חברות, ארגונים ועסקים מתקשים להתמודד עם קפיצה זו. הגדילה של העסק או הארגון דורשת העסקת עובדים נוספים, יציאה למהלכים שיווקיים וחברת ייעוץ אסטרטגי תוכל ללוות את התהליכים הללו ולכוון כך שיהיו חיוביים ויובילו לתוצאות המבוקשות.

• חילופי בכירים והנהלה – כאשר עובד בכיר כמו המנכ"ל מתחלף בארגון אי אפשר לדעת מה תהיה התוצאה. לכן, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום הייעוץ האסטרטגי עוד לפני החלפת התפקידים. החברה תדע ללוות את המנהל או המנהלים החדשים ותעזור לארגון לשמור על המטרות שלו ולחפיפה טובה ככל האפשר.

חשיבות הייעוץ האסטרטגי
אפשר לראות כי יש לייעוץ האסטרטגי יתרונות רבים וכי ישנם שלל סיטואציות בהן הוא יכול לעזור, ולא רק בעת משבר. גם מנהלים מנוסים ומלומדים מגלים לא פעם כי דווקא ראייה חיצונית היא זו שעוזרת להם לשמור על הארגון ועל מטרותיו. ייעוץ אסטרטגי לא בא להחליף את הרצונות של החברה ומטרותיה אלא להפך, הוא בא לעזור לגורמים השונים בארגון ליצור מטרות שנכונות לו ולפעול כדי להשיגן.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה